برگزاری اولین وبینار از دوره‌ سوم طرح سپهر

تاریخ ارسال : مرداد 11، 1400

برگزاری اولین وبینار از دوره‌ سوم طرح سپهر

 اولین وبینار از مرحله‌ی سوم مجموعه وبینارهای طرح سپهر در روز سه‌شنبه 5مردادماه 1400 از ساعت 14:00 تا 16:00 به میزبانی سرکار خانم مهندس لیلا خدابنده(رئیس اداره جذب و پذیرش واحدهای فناوری شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان) با محوریت مشکلات و مسائل مرتبط با فرایند پذیرش در پارک‌های علم و فناوری برگزار شد. میهمانان این نشست سرکار خانم مهندس فرشته ساعدی(مدیر امور فناوري واحدهاي فناور پارك علم و فناوري استان سمنان) و جناب آقای مهندس محمد حسین عسکری(مدیرکل جذب و پذیرش واحدهای فناور پارک فناوری پردیس) بودند.  

در این وبینار مباحث زیر مطرح شدند:

  • معیارهای ارزیابی در پارک‌ها تقریباً یکسان است. فرایند ارزیابی هم تقریباً همه جا به صورت راهنمایی اولیه در دفتر جذب و پذیرش شروع می‌شود پس از آن فرم‌ها تکمیل می‌شود و بازدید انجام می‌گردد. در شهرک علمی و تحقیقاتی بازدید از شرکت‌های متقاضی مرکز رشد و رشد مقدماتی وجود ندارد و بازدیدها برای شرکت‌های پارک انجام می‌شود. پس از آن جلسه‌ی مصاحبه برای متقاضیان انجام می‌شود. هر چقدر قبلاً جلسه‌ی معارفه یا توجیهی قبل از مصاحبه داشته باشیم خروجی بهتری هم داریم.
  • ایده باید هم مبتنی بر فناوری باشد و هم قابلیت تجاری شدن را داشته باشد. همچنین بازار هدف خوبی هم داشته باشد.
  • در جلسه‌ی مصاحبه از هماهنگی افراد تیم با یکدیگر خیلی از مسائل مشخص می‌شوند. ترکیب تیم باید همگن باشد (سه هیئت علمی با هم نباشند)، ترکیبی از هیئت علمی، کارشناس ارشد، کارشناس بازار و... باشد. اعضا سهام یکسان نداشته باشند. حداقل یک نفر سهام بیشتر داشته باشد که بتواند حرف نهایی را بزند. یک نیروی تمام وقت داشته باشد که کار اصلی آنها این باشد. همچنین اگر سابقه‌ی همکاری قبلی را داشته باشند بیشتر می‌توانند موفق شوند.

مراحل پذيرش واحدها و هسته های فناور در مرکز رشد:

  1. دفتر جذب و پذيرش
  2. كميته جذب و پذيرش
  3. شورای مرکز رشد
  4. دفتر استقرار، نظارت و ارزیابی واحد فناور