آغاز فصل چهارم مجموعه رویدادهای تخصصی طرح سپهر با رویکردی نو

تاریخ ارسال : آبان 03، 1400

آغاز فصل چهارم مجموعه رویدادهای تخصصی طرح سپهر با رویکردی نو

فصل چهارم طرح سپهر: 5 وبینار، 5 تجربه، 5 پارک

یکی از اهداف اصلی بنیاد نوآوری و توسعه فناوری دکتر محمود شیخ زین‌الدین کمک به توسعه‌ی سریع‌تر پارک‌های علم و فناوری است. پس از عارضه‌یابی اعضای تیم بنیاد برای اجرای برنامه‌های هدفمند در جهت نیاز پارک‌های علم و فناوری، 9 وبینار دوره‌ی اول طرح توانمندسازی مدیران حوزه فناوری و نوآوری با نام"سپهر" با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت موضوعات مطرح شده توسط رؤسای پارک‌ها، وزارت‌خانه و معاونت در زمستان 1399 برگزار شد. پس از بازخوردگیری و استقبال فراوان مخاطبان، نتیجه بر آن شد که این رویدادها به صورت تخصصی ادامه یابد. بنابراین دوره‌ی دوم و سوم طرح سپهر به ترتیب در بهار و تابستان 1400 با محوریت موضوعات مربوط به منابع انسانی و ارزیابی واحدهای فناور در قالب 10 وبینار انتقال تجربه با دو نفر میهمان و یک نفر میزبان کارشناس برگزار شد.

از آنجایی که این سلسله وبینارها در قالب انتقال تجربه برگزار می‌گردد، بسیار مورد استقبال پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور قرار گرفته است. بنابراین پس از بررسی‌های اعضای تیم اتاق فکر بنیاد، فصل متفاوتی از سپهر با محوریت "نقش پارک‌های علم و فناوری در بازاریابی و بازارسازی شرکت‌های فناور" با حمایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است. در فصل چهارم، 5 پارک علم و فناوری در 5 وبینار از تجربیات خود می‌گویند. این پنل‌های انتقال تجربه از تاریخ سه‌شنبه 4 آبان‌ماه تا 30 آذرماه 1400 با فاصله‌ی دو هفته از یکدیگر برگزار خواهد شد. رویدادهای انتقال تجربه در فصل جدید طرح سپهر به ترتیب زیر برنامه‌ریزی شده است:

  1. پارک علم و فناوری خراسان (4 آبان‌ماه 1400)
  2. پارک علم و فناوری گیلان (18 آبان‌ماه 1400)
  3. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان (2 آذرماه 1400)
  4. پارک علم و فناوری دانشگاه شریف در تاریخ (16 آذرماه 1400)
  5. پارک فناوری پردیس در تاریخ (30 آذرماه 1400)

قابل توجه است که اولین وبینار از 5 تجربه، سه‌شنبه همین هفته در تاریخ چهارم آبان‌ماه با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان برگزار خواهد شد.